Ресори українського виробництва для вантажних авто
Автомобільна підвіска складається з сукупності амортизаторів, ресор і реактивних тяг. Коли всі вузли працюють без порушень, транспортний засіб здатний видавати найкращу продуктивність. Машина їде плавно, впевнено, стійко тримається на дорожньому покритті, що не витрачає зайвого палива. Підвіска забезпечує надійність і безпеку їзди в цілому.
Головною функцією системи є міцне утримання кузова на певній висоті протягом тривалого часового відрізку. Для вантажних автомобілів це завдання ускладнюється через вагу вантажу, що перевозиться. Чим більша вага автомобіля, тим витривалішими повинні бути деталі.
Підвіска в вантажівках потрібна також для:
- комплексного поглинання всіх нерівностей дороги, дрібних ударів від полотна;
- коригування кузовного крену при виконанні маневрів;
- «Гасіння» коливальних рухів і вібрацій при гальмуванні і прискоренні;
- створення максимально комфортної їзди по бездоріжжю і нерівним трасам.
На важких вантажних машинах найчастіше встановлюють напівеліптичні ресори, виготовлені зі сталі, або ж пневмоелементи. Система складається з листів металу певної довжини. Основна її характеристика - різна ступінь жорсткості пластин в комплекті. Кріпляться вони двома способами: кронштейнами до рами (найдовший) або стяжками (на основний аркуш). За допомогою болтового з'єднання весь механізм додатково фіксується в центральній частині вузла.
Завдяки такому пристрою при їзді по нерівній дорозі вся кінетична енергія, яка утворюється від коливань автомобіля, поглинається цим довгим металевим листом. Коли він досягне певного кута прогину, цю роль виконуватиме наступна пластина. Таким чином, відбувається перерозподіл навантажень і збільшується опір. І чим більша кількість листів, тим довше і якісніше система може виконувати свої функції.
При виготовленні ресор інженери завжди розраховують параметри для максимально допустимого завантаження. Якщо ж навантаження часткова, коливання можуть гаситися не в повній мірі. При цьому важливо розуміти, що покладання на автомобіль тяжкості понад норму часто призводить до того, що метал просто не витримує і лопається.
З недавнього часу ресори для вантажних автомобілів почали виготовляти і в Україні. В процесі їх виробництва використовується високоякісний міцний матеріал, дотримуються встановлені стандарти і технології. В іншому випадку деталь вважається небезпечною і непридатною до установки. А це просто неприпустимо. Конструктори і розробники проводять багаторівневий контроль якості, і що випускаються вироби цілком здатні стати гідною альтернативою імпортної продукції.